RSS

RPH Minggu 9

27 Feb

MATA PELAJARAN: KMK                                                         KELAS:  6AK4

Minggu / Bulan 9  /  Februari
Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif
Tarikh 23.2.2015
Hari Isnin
Masa 8.15 – 9.25 pagi
Tajuk SASTERA DAN PEMBANGUNAN
Sub Tajuk Pembangunan Insan

1.1  Keagamaan

Objektif Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1.      Menjelaskan nilai Islam dan kehidupan beragama tonggak pembangunan sahsiah

2.      Mengenalpasti lima nilai-nilai Islam

Menghubungkait nilai islam dengan karya novel SBDKL dan SS

Aktiviti 1.      Kuliah

2.      Perbincangan terbuka

Soal jawab

Refleksi / Catatan Pelajar dapat menyenaraikan nilai-nilai Islam yang berkaitan dengan keagamaan

 

 

PENDIDIKAN MORAL                                                                             4MPV

Minggu / Bulan 9  /  Februari
Mata pelajaran Pendidikan Moral
Tarikh 23.2.2015
Hari Isnin
Kelas 4MPV
Masa 8.15 – 9.25 pagi
Bidang Pelajaran Bidang 1 :  Perkembangan Diri
Nilai
Tajuk Teknik Menjawab Soalan Struktur
Objektif Di akhir pengajaran di harap pelajar akan dapat :

 

1.      Mengetahui formula menjawab soalan struktur

2.      Menghasilkan jawapan struktur yang betul

 

KBKK Menyenaraikan
Teknik Formula Jawapan Esei
Bahan Mengajar Latihan soalan struktur
Aktiviti Mendengar  penjelasan dan penerangan guru
Refleksi / Catatan Pelajar dapat mengetahui formula dalam menjawab soalan struktrur

MATA PELAJARAN: KMK                                                         KELAS:  6RK4

Minggu / Bulan 9  /  Februari

 

Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif

 

Tarikh 23.2.2015

 

Hari Isnin

 

Masa 11.30  12.40 tgh

 

Tajuk  
Objektif
Aktiviti
Refleksi / Catatan Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                         KELAS:  6RK4

Minggu / Bulan 9 /  Februari

 

Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif

 

Tarikh 24.2.2015

 

Hari Selasa

 

Masa 8.15  9.25 pagi

 

Tajuk  
Objektif
Aktiviti
Refleksi / Catatan Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK  (TUTORIAL)                               KELAS:  6AK4

Minggu / Bulan 9  /  Februari
Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif
Tarikh 24.2.2015
Hari Selasa
Masa 10.55 – 11.30 pagi
Tajuk SASTERA DAN PEMBANGUNAN
Sub Tajuk Pembangunan Insan

1.1  Ilmu

Objektif Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1.      Menjelaskan kepentingan ilmu dalam memartabatkan diri insan

2.      Menghubungkaitkan pembangunan ilmu dengan jalan cerita dalam novel SBKDL dan karya SS

Aktiviti 1.      Kuliah

2.      Perbincangan terbuka

3.      Soal jawab

Refleksi / Catatan Pelajar tahu akan kepentingan ilmu dalam pembangunan modal insan

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                         KELAS:  6AK4

Minggu / Bulan 9  /  Februari
Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif
Tarikh 24.2.2015
Hari Selasa
Masa 11.30 – 12.40 tgh
Tajuk SASTERA DAN PEMBANGUNAN – sambungan
Sub Tajuk Pembangunan Insan

1.1  Ilmu

Objektif Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1.      Menjelaskan kepentingan ilmu dalam memartabatkan diri insan

2.      Menghubungkaitkan pembangunan ilmu dengan jalan cerita dalam novel SBKDL dan karya SS

Aktiviti 1.      Kuliah

2.      Perbincangan terbuka

4.      Soal jawab

Refleksi / Catatan Pelajar tahu akan kepentingan ilmu dalam pembangunan modal insan

PENDIDIKAN MORAL                                                                             4MPV

Minggu / Bulan 9  /  Februari
Mata pelajaran Pendidikan Moral
Tarikh 25.2.2015
Hari Rabu
Kelas 4MPV
Masa 7.05 – 8.15 pagi
Bidang Pelajaran Bidang 1 :  Perkembangan Diri
Nilai 1.7  Nilai Berdikari – sambungan
Tajuk Unit 7 :  Masyarakat Berilmu, Masyarakat Berdikari
Objektif Di akhir pengajaran diharap pelajar dapat :

1.      Bertindak sendiri untuk mencapai kejayaan

2.      Membuat keputusan dan tindakan dengan wajar

3.      Melakukan perkara atau sesuatu dengan yakin

 

KBKK Membuat keputusan
Teknik Bersoal jawab     Perbincangan
Bahan Mengajar Buku Panduan Guru
Aktiviti Pelajar diminta menjawab soalan Fikir dan Jawab
Refleksi / Catatan Pelajar dapat menyatakan kepentingan berdikari dalam hidup.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                         KELAS:  6RK4

Minggu / Bulan 9  /  Februari

 

Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif

 

Tarikh 25.2.2015

 

Hari Rabu

 

Masa 10.20 – 11.30 pagi

 

Tajuk  
Objektif
Aktiviti
Refleksi / Catatan Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK  (TUTORIOL)                               KELAS:  6AK4

Minggu / Bulan 9 /  Februari
Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif
Tarikh 26.2.2015
Hari Khamis
Masa 10.55 – 11.30 pagi
Tajuk SASTERA DAN PEMBANGUNAN
Sub Tajuk Ujian 1
Objektif
Aktiviti
Refleksi / Catatan Ujian  berjalan dengan lancar, walau bagaimanapun terdapat lima orang pelajar yang tidak hadir.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                         KELAS:  6AK4

Minggu / Bulan 9 /  Februari
Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif
Tarikh 26.2.2015
Hari Khamis
Masa 11.30 – 12.40 tgh
Tajuk SASTERA DAN PEMBANGUNAN
Sub Tajuk Ujian 1
Objektif
Aktiviti
Refleksi / Catatan Ujian  berjalan dengan lancar, walau bagaimanapun terdapat lima orang pelajar yang tidak hadir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                         KELAS:  6RK4

Minggu / Bulan 9  /  Februari

 

Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif

 

Tarikh 27.2.2015

 

Hari Jumaat

 

Masa 8.15 – 9.25 pagi

 

Tajuk  
Objektif
Aktiviti
Refleksi / Catatan Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                         KELAS:  6AK4

Minggu / Bulan 9  /  Februari
Mata pelajaran Kesusasteraan Melayu Komunikatif
Tarikh 27.2.2015
Hari Jumaat
Masa 9.40 – 10.40 pagi
Tajuk SASTERA DAN PEMBANGUNAN
Sub Tajuk Pembangunan Insan

1.3  Jati Diri

Objektif Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1.      Menjelaskan konsep jati diri

2.      Mengenalpasti jati diri mulia dalam konteks pembangunan masyarakat

Aktiviti 1.      Kuliah

2.      Perbincangan terbuka

Bersoal jawab

Refleksi / Catatan Pelajar tahu sedikit tentang konsep jati diri

 

 

 
Leave a comment

Posted by on February 27, 2015 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: