RSS

RPH Minggu 4

27 Jan

MATA PELAJARAN: KMK                                                          KELAS: 6AK4

 

TARIKH            

HARI

MASA

 

 

19.1.2015

Isnin (Minggu 4)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

PBS (Pentaksiran Berasaskan Sekolah) MULTIMEDIA

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1.      Memahami dan mengetahui PBS

2.      Mengetahui menerangkan pelaksanaan kerja projek

AKTIVITI

 

 

1.      Kuliah

2.      Perbincangan terbuka

3.      Mengedar kertas soalan PBS KMK

CATATAN / REFLEKSI Pelajar dapat mengenalpasti pelaksanaan PBS

 

 

 

PENDIDIKAN MORAL                                                                             4MPV

Minggu / Bulan 4 / Januari
Mata pelajaran Pendidikan Moral
Tarikh 19.1.2015
Hari Isnin
Kelas 4MPV
Masa 8.15 – 9.25 pagi
Bidang Pelajaran Pengenalan Sukatan Pelajaran Tingkatan Empat
Nilai  
Tajuk  
Objektif Di akhir pengajaran, pelajar akan dapat :

1.      Menyenaraikan 7 bidang dalam Pendidikan Moral

2.      Menyenaraikan sub-sub nilai setiap bidang yang dipelajari

KBKK Mengenalpasti
Teknik Berdikari
Bahan Mengajar Penerangan , perbincangan dan soal jawab
Aktiviti Buku Panduan Pendidikan Moral Tingkatan 4 / Sukatan Pelajaran PM-Ting.4
Refleksi / Catatan P&P tidak dijalankan kerana pelajar sibuk dengan pembahagian buku teks.

MATA PELAJARAN: KMK                                                          KELAS: 6RK4

 

TARIKH            

HARI

MASA

 

 

20.1.2015

Isnin (Minggu 4)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 

 

 

 
AKTIVITI

 

 

 
CATATAN / REFLEKSI Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                          KELAS: 6RK4

 

TARIKH            

HARI

MASA

 

 

20.1.2015

Selasa (Minggu 4)

8.15 – 9.25 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 

 

 

 
AKTIVITI

 

 

 
CATATAN / REFLEKSI Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIAL)                               KELAS: 6AK4

 

TARIKH            

HARI

MASA

 

20.1.2015

Selasa (Minggu 4)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

1        Pembangunan Insan (1.1 Keagamaan )

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1.      Menjelaskan nilai Islam dan kehidupan beragama tonggak pembangunan sahsiah

2.      Mengenalpasti lima nilai-nilai Islam

AKTIVITI

 

 

1.      Kuliah

2.      Perbincangan terbuka

3.      Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI Pelajar dapat menyenaraikan nilai-nilai Islam yang berkaitan dengan keagamaan

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                          KELAS: 6AK4

 

TARIKH            

HARI

MASA

 

20.1.2015

Selasa (Minggu 4)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

1 Pembangunan Insan (1.2. Ilmu)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1.      Menjelaskan kepentingan ilmu dalam memartabatkan diri insan

2.      Menghubungkaitkan pembangunan ilmu dengan jalan cerita dalam novel SBKDL

AKTIVITI

 

 

1.      Kuliah

2.      Perbincangan terbuka

3.      Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI Pelajar tahu akan kepentingan ilmu dalam pembangunan modal insan

 

PENDIDIKAN MORAL                                                                             4MPV

Minggu / Bulan 4 / Januari
Mata pelajaran Pendidikan Moral
Tarikh 21.1.2015
Hari Rabu
Kelas 4MPV
Masa 7.05 – 8.15 pagi
Bidang Pelajaran Pengenalan Sukatan Pelajaran Tingkatan Empat
Nilai  
Tajuk  
Objektif Di akhir pengajaran, pelajar akan dapat :

1.      Menyenaraikan 7 bidang dalam Pendidikan Moral

2.      Menyenaraikan sub-sub nilai setiap bidang yang dipelajari

 

KBKK Mengenalpasti
Teknik Berdikari
Bahan Mengajar Penerangan , perbincangan dan soal jawab
Aktiviti Buku Panduan Pendidikan Moral Tingkatan 4 / Sukatan Pelajaran PM-Ting.4
Refleksi / Catatan P&P berjalan dengan lancar dan pelajar memberi tumpuan terhadap P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                          KELAS: 6RK4

 

TARIKH            

HARI

MASA

 

 

21.1.2015

Rabu (Minggu 4)

10.20 – 11.30 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 

 

 

 
AKTIVITI

 

 

 
CATATAN / REFLEKSI Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIOL)                               KELAS: 6AK4

 

TARIKH            

HARI

MASA

 

 

22.1.2015

Khamis (Minggu 4)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

1.      Pembangunan Insan (1.3. Jati Diri )

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1        Menjelaskan nilai jati diri sebagai tonggak pembangunan sahsiah

2        Mengenalpasti lima nilai-nilai jati diri

AKTIVITI

 

 

1.      Kuliah

2.      Perbincangan terbuka

3.      Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI Pelajar dapat menyenaraikan nilai-nilai jati diri

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                          KELAS: 6AK4

TARIKH            

HARI

MASA

22.1.2015

Khamis (Minggu 4)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

1        Pembangunan Insan (1.1 Kemanusiaan )

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1        Menjelaskan nilai kemanusiaan sebagai tonggak pembangunan sahsiah

2        Mengenalpasti lima nilai-nilai kemanusiaan

AKTIVITI

 

 

1.      Kuliah

2.      Perbincangan terbuka

3.      Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI Pelajar dapat menyenaraikan nilai-nilai Islam yang berkaitan dengan keagamaan

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                          KELAS: 6RK4

 

TARIKH            

HARI

MASA

 

24.1.2015

Jumaat (Minggu 4)

8.15 – 9.25 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

OBJEKTIF

 

 

 
AKTIVITI

 

 

 
CATATAN / REFLEKSI Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                                                          KELAS: 6AK4

 

TARIKH            

HARI

MASA

 

 

23.1.2015

Jumaat (Minggu 4)

10.10 – 11.40 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

2        Pembangunan Masyarakat dan Pembangunan Negara

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

1        Menjelaskan nilai Islam dan kehidupan beragama tonggak pembangunan sahsiah

2        Mengenalpasti lima nilai-nilai Islam

AKTIVITI

 

 

1        Kuliah

2        Perbincangan terbuka

3        Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI Pelajar dapat membandingkan aspek pembangunan masyarakat dan pembangunan negara

 

 
Leave a comment

Posted by on January 27, 2015 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: