RSS

RPH Minggu 16

22 Apr

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

14.4.2014

Isnin (Minggu 16)

8.15 – 9.25 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

Soalan Kuiz – Pembangunan Masyarakat

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjawab soalan kuiz aspek pembangunan budaya
  2. Mengenalpasti kekuatan dan kelemahan dalam memahami aspek kajian dengan teks kajian

AKTIVITI


 

  1. Kuiz
  2. Bersoal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar tidak begitu memahami aspek kajian yang ditanya dalam soalan kuiz.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                     KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

14.4.2014

Isnin (Minggu 16)

10.55 – 12.05 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

Minggu / Bulan

16 / April

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

14.4.2014

Hari

Isnin

Kelas

5S2

Masa

12.05 – 12.40 tgh

Bidang Pelajaran

2. Bidang Berkaitan Dengan Kekeluargaan

Nilai

2.2 Hormat dan Taat Kepada Anggota Keluarga

Tajuk

Unit 14 : Asuhan Baik Keluarga Harmoni

Objektif

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Mengamalkan layanan yang bersopan kepada semua anggota keluarga
  2. Bersyukur kerana mempunyai anggota keluarga yang saling menyayangi

KBKK

Meramal kesan

Teknik

Soal jawab Perbincangan Nota

Bahan Mengajar

Buku Panduan Guru

Aktiviti

Pelajar diminta memberi contoh cara asuhan dan layanan yang diberikan oleh ibubapa

Refleksi / Catatan

Pelajar dapat meramalkan kesan jika tidak menghormati ahli keluarga.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

TARIKH

HARI

MASA

15.4.2014

Selasa (Minggu 16)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN- ulangkaji

  1. Pembangunan Masyarakat (2.2 Sosial – Perpaduan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep perpaduan dan hubungkait dengan teks kajian
  2. Mengenalpasti elemen pemantapan perpaduan masyarakat majmuk

AKTIVITI

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan pengertian perpaduan dan menghubungkannya dengan teks kajian.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

15.4.2014

Selasa (Minggu 16)

10.55 – 12.05 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

Minggu / Bulan

16 / April

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

16.4.2014

Hari

Rabu

Kelas

5S2

Masa

8.15 – 9.45 pagi

Bidang Pelajaran

2. Bidang Berkaitan Dengan Kekeluargaan

Nilai

2.3 Mengekalkan Tradisi Kekeluargaan

Tajuk

Unit 15 : Tradisi Diamal Warisan Dikekal

Objektif

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menghargai tradisi keluarga sebagai khazanah bangsa
  2. Menyenaraikan tradisi yang diamalkan oleh keluarga
  3. Memberitahu peranan pelbagai pihak dalam mengekalkan tradisi keluarga

KBKK

Menyenaraikan

Teknik

Perbincangan Bersoaljawab

Bahan Mengajar

Pelajar diminta member maklumat tentang peranan jabatan atau badan-badan lain.

Aktiviti

Buku panduan guru.

Refleksi / Catatan

Pelajar akitf dan berminat dalam perbincangan unit ini.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIAL)            KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

16.4.2014

Rabu (Minggu 16)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

16.4.2014

Rabu (Minggu 16)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

17.4.2014

Khamis (Minggu 16)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN- ulangkaji

  1. Pembangunan Masyarakat (2.2 Sosial – Mobiliti Sosial)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep mobility social
  2. Menjelaskan mobiliti sosial dalam pembangunan masyarakat

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Nota

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan pengertian mobility sosial dan menghubungkannya dengan teks kajian.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIAL)            KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

17.4.2014

Khamis (Minggu 16)

10.55- 11.30 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

17.4.2014

Khamis (Minggu 16)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

18.4.2014

Jumaat (Minggu 16)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

CUTI UMUM SEMPENA GOOD FRIDAY

 
Leave a comment

Posted by on April 22, 2014 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: