RSS

RPH Minggu 15

11 Apr

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

7.4.2014

Isnin (Minggu 15)

8.15 – 9.25 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

OBJEKTIF

ULANGKAJI – Teknik Menjawab Soalan Penggal 2

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Mengetahui teknik menjawab soalan peperiksaan
  2. Mengenalpasti soalan dan cuba menguasai kehendak soalan

AKTIVITI


 

  1. Bersoal jawab
  2. Perbincangan

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar mengetahui serba sedikit tentang teknik menjawab soalan peperiksaan penggal 2.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                     KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

7.4.2014

Isnin (Minggu 15)

10.55 – 12.05 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

Minggu / Bulan

15 / April

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

7.4.2014

Hari

Isnin

Kelas

5S2

Masa

12.05 – 12.40 tgh

Bidang Pelajaran

Nilai

Tajuk

Perbincangan soalan Ujian 1- sambungan Bahagian Esei

Objektif

Di akhir pengajaran di harap pelajar :

  1. Mengenalpasti kesilapan dan kelemahan
  2. Mengetahui kekuatan sendiri dalam menjawab soalan
  3. Mengenalpasti cara atau teknik menjawab yang sebenarnya.

KBKK

Mengenalpasti

Teknik

Perbincangan

Bahan Mengajar

Kertas soalan peperiksaan

Aktiviti

Guru berbincang dengan pelajar cara dan kaedah menjawab soalan

Refleksi / Catatan

Pelajar agak mudah memahami cara menjawab soalan struktur.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

8.4.2014

Selasa (Minggu 15)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN- ulangkaji

Pembangunan Insan (1.1 Keagamaan 1.2 Ilmu)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan nilai Islam dan kehidupan beragama tonggak pembangunan sahsiah
  2. Mengenalpasti lima nilai-nilai Islam
  3. Menghubungkait nilai islam dengan karya novel SBDKL dan SS

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menyenaraikan nilai-nilai Islam yang berkaitan dengan keagamaan

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

8.4.2014

Selasa (Minggu 15)

10.55 – 12.05 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

Minggu / Bulan

15 / Mac

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

9.4.2014

Hari

Rabu

Kelas

5S2

Masa

8.15 – 9.45 pagi

Bidang Pelajaran

2. Bidang Kekeluargaan

Nilai

  1. Kasih Sayang Terhadap Keluarga

Tajuk

Unit 13 : Kasih Dipupuk Sayang Disemai

Objektif

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan cara menunjukkan rasa kasih dan sayang terhadap ibu bapa
  2. Menghargai jasa dan pengorbanan ibu bapa
  3. Merasa bangga mempunyai keluarga

KBKK

Menjelaskan

Teknik

Bercerita

Bahan Mengajar

 

Buku Panduan Guru

Aktiviti

Pelajar diminta membaca dan memahami isi kandungan teks

Refleksi / Catatan

Pelajar memberi perhatian kepada P&P

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIAL)            KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

9.4.2014

Rabu (Minggu 15)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

9.4.2014

Rabu (Minggu 15)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

10.4.2014

Khamis (Minggu 15)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN- ulangkaji

1 Pembangunan Insan (1.3 Jati Diri 1.4 Kemanusiaan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan kepentingan kemanusiaan dalam masyarakat
  2. Menghubungkaitkan pembangunan jati diri dengan jalan cerita dalam novel SBKDL dan karya SS

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan kepentingan ilmu dalam pembangunan modal insan

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIAL)            KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

10.4.2014

Khamis (Minggu 15)

10.55- 11.30 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

10.4.2014

Khamis (Minggu 15)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

11.4.2014

Jumaat (Minggu 15)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

2 Pembangunan Masyarakat (2.1 Pendidikan)-ulangkaji

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep pendidikan
  2. Menerangkan kepentingan pendidikan dalam pembangunan masyarakt

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar tahu tentang konsep atau pengertian pendidikan dalam masyarakat

 
Leave a comment

Posted by on April 11, 2014 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: