RSS

RPH Minggu 14

04 Apr

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

30.3.2014

Isnin (Minggu 14)

8.15 – 9.25 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

OBJEKTIF

3. Pembangunan Negara

3.1.2 Nasionalisme : kepentingan

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan cirri-ciri nasionalisme
  2. Menjelaskan kepentingan nasionalisme dalam pembangunan negara

AKTIVITI


 

  1. Perbincangan
  2. Penerangan
  3. Bersoal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan kepentingan nasionalisme dan mengenalpasti elemen nasionalisme dalam teks kajian.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                     KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

30.3.2014

Isnin (Minggu 14)

10.55 – 12.05 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

Minggu / Bulan

14 / Mac

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

30.3.2014

Hari

Isnin

Kelas

5S2

Masa

12.05 – 12.40 tgh

Bidang Pelajaran

Nilai

Tajuk

Pembetulan / Perbincangan soalan Ujian 1 – Bahagian Struktur

Objektif

Di akhir pengajaran di harap pelajar :

  1. Mengenalpasti kesilapan dan kelemahan
  2. Mengetahui kekuatan sendiri dalam menjawab soalan
  3. Mengenalpasti cara atau teknik menjawab yang sebenarnya.

KBKK

Mengenalpasti

Teknik

Perbincangan

Bahan Mengajar

Kertas soalan peperiksaan

Aktiviti

Guru berbincang dengan pelajar cara dan kaedah menjawab soalan

Refleksi / Catatan

Pelajar agak mudah memahami cara menjawab soalan struktur.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

1.4.2014

Selasa (Minggu 14)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

 

OBJEKTIF

3. Pembangunan Negara

3.1.3 Peraturan dan Undang-undang

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep dan definisi
  2. Menyenaraikan cirri-ciri peraturan dan undang-undang dalam teks kajian.

AKTIVITI


 

  1. Perbincangan
  2. Penerangan
  3. Bersoal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan konsep dan cirri peraturan dan undang-undang dalam teks yang dikaji.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

1.4.2014

Selasa (Minggu 14)

10.55 – 12.05 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

Minggu / Bulan

14 / Mac

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

2.4.2014

Hari

Rabu

Kelas

5S2

Masa

8.15 – 9.45 pagi

Bidang Pelajaran

Nilai

Tajuk

Perbincangan soalan Ujian 1- sambungan Bahagian Struktur

Objektif

Di akhir pengajaran di harap pelajar :

  1. Mengenalpasti kesilapan dan kelemahan
  2. Mengetahui kekuatan sendiri dalam menjawab soalan
  3. Mengenalpasti cara atau teknik menjawab yang sebenarnya.

KBKK

Mengenalpasti

Teknik

Perbincangan

Bahan Mengajar

Kertas soalan peperiksaan

Aktiviti

Guru berbincang dengan pelajar cara dan kaedah menjawab soalan

Refleksi / Catatan

Pelajar agak mudah memahami cara menjawab soalan struktur.

 

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIAL)            KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

2.4.2014

Rabu (Minggu 14)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

2.4.2014

Rabu (Minggu 14)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

3.4.2014

Khamis (Minggu 14)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

OBJEKTIF

 

 


 

3. Pembangunan Negara

3.1.3 Peraturan dan Undang-undang-

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Mengenalpasti elemen peraturan dan undang-undang yang terdapat dalam teks kajian dan menghubungkaitkan dengan pembangunan negara
  2. Menghuraikan kepentingan peraturan dan undang-undang dalam sesebuah Negara dari aspek pembangunan

AKTIVITI


 

  1. Perbincangan
  2. Penerangan
  3. Bersoal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan kepentingan peraturan dan undang-undang dalam aspek pembangunan Negara.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIAL)            KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

3.4.2014

Khamis (Minggu 14)

10.55- 11.30 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

3.4.2014

Khamis (Minggu 14)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

4.4.2014

Jumaat (Minggu 14)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

3. Pembangunan Negara

3.2 Ekonomi : Pertaniann/ Usahawan / Perdagangan

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Mejelaskan konsep pertanian , usahawan , perdagangan
  2. Mengenalpasti elemen pertanian , usahawan dan perdagangan dalam teks kajian dan menghubungkaitkan dengan pembangunan Negara.

AKTIVITI


 

  1. Perbincangan
  2. Penerangan
  3. Bersoal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan konsep pertanian , usahawan dan perdagangan ..P&P akan disambung pada hari Jumaat

 
Leave a comment

Posted by on April 4, 2014 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: