RSS

RPH Minggu 9

28 Feb

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

24.2.2014

Isnin (Minggu 9)

8.15 – 9.25 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

B 2. Pembangunan Masyarakat (2.1 Pendidikan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep pendidikan
  2. Menerangkan kepentingan pendidikan dalam pembangunan masyarakt

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar tahu tentang konsep atau pengertian pendidikan dalam masyarakat

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                     KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

24.2.2014

Isnin (Minggu 9)

10.55 – 12.05 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

Minggu / Bulan

9 / Februari

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

24.2.2014

Hari

Isnin

Kelas

5S2

Masa

12.05 – 12.40 tgh

Bidang Pelajaran

Bidang 1: Perkembangan Diri

Nilai

1.12 Kesederhanaan

Tajuk

Unit 12 : DUDUK SAMA RENDAH BERDIRI SAMA TINGGI

Objektif

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Mengenalpasti pembangunan insan dan fizikal
  2. Mengamalkan nilai kesederhanaan dalam kehidupan seharian.
  3. Menjelaskan kepentingan nilai kesederhanaan dalam hidup

KBKK

Mengenalpasti

Teknik

Perbincangan Bersoaljawab

Bahan Mengajar

Membaca isi kandungan akademik dalam teks

Aktiviti

Teks rujukan guru

Refleksi / Catatan

Pelajar dapat menjelaskan pentingnya keseimbangan di antara pembangunan insane dan pembangunan fizikal.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

25.2.2014

Selasa (Minggu 9)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

B 2. Pembangunan Masyarakat (2.2 Sosial – Budaya)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep budaya dan hubungkait dengan teks kajian
  2. Mengenalpasti bentuk dan jenis amalan budaya masyarakat dalam teks kajian.

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan pengertian budaya dan menghubungkannya dengan teks kajian.

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

25.2.2014

Selasa (Minggu 9)

10.55 – 12.05 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

Minggu / Bulan

9 / Februari

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

26.2.2014

Hari

Rabu

Kelas

5S2

Masa

8.15 – 9.45 pagi

Bidang Pelajaran

Ulangkaji Ujian 1

Nilai

Tajuk


Objektif

Di akhir ulangkaji pelajar akan dapat ;

  1. Mengenalpasti bidang dalam sukatan pelajaran
  2. Meramalkan soalan yang bakal disoalkan dalam ujian.

KBKK

Meramal

Teknik

 

Bahan Mengajar

Aktiviti

Mengulangkaji dan perbincangan .

Refleksi / Catatan

Pelajar membuat ulangkaji dengan lancar.

 

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIAL)            KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

26.2.2014

Rabu (Minggu 9)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

26.2.2014

Rabu (Minggu 9)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

27.2.2014

Khamis (Minggu 9)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

B 2. Pembangunan Masyarakat (2.2 Sosial – Perpaduan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep perpaduan dan hubungkait dengan teks kajian
  2. Mengenalpasti elemen pemantapan perpaduan masyarakat majmuk

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan pengertian perpaduan dan menghubungkannya dengan teks kajian.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK (TUTORIAL)            KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

27.2.2014

Khamis (Minggu 9)

10.55- 11.30 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

27.2.2014

Khamis (Minggu 9)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4/5

 

TARIKH

HARI

MASA

 

28.2.2014

Jumaat (Minggu 9)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

Soalan Kuiz – Pembangunan Masyarakat

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjawab soalan kuiz aspek pembangunan pendidikan, budaya dan budaya.
  2. Mengenalpasti kekuatan dan kelemahan dalam memahami aspek kajian dengan teks kajian

AKTIVITI


 

  1. Kuiz
  2. Bersoal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar tidak begitu memahami aspek kajian yang ditanya dalam soalan kuiz.


 

 
Leave a comment

Posted by on February 28, 2014 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: