RSS

RPH Minggu 5

14 Feb

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

28.1.2013

Isnin (Minggu 5)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK    TUTORIOL            KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

28.1.2013

Isnin (Minggu 5)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

  1. Pembangunan Masyarakat (2.1 Pendidikan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menghubungkaitkan aspek pendidikan dengan teks kajian
  2. Memberi dua contoh pembangunan pendidikan dalam teks SBDKL dan SS

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar mengetahui sedikit tentang pembangunan pendidikan dalam teks kajian.

 

 

 

Minggu / Bulan

5 / Januari

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

28.1.2013

Hari

Isnin

Kelas

4S2

Masa

12.05 – 12.40 tgh

Bidang Pelajaran

Bidang 1 : Perkembangan Diri

Nilai

1.4 Nilai Bertanggungjawab

Tajuk

Unit 4: Masa Tidak Menunggu Kita

Objektif

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Membuat perancangan dan pengurusan masa dengan bijaksana
  2. Menjelaskan kepentingan mengurus masa dengan bijak
  3. Meramalkan kesan jika tidak pandai mengurus masa

KBKK

Membuat ramalan

Teknik

Perbincangan Bersoal jawab

Bahan Mengajar

Buku Panduan Guru

Aktiviti

Pelajar diminta membuat jadual peribadi untuk urusan masa berkesan

Refleksi / Catatan

Pelajar dapat merancang dan mengurus masa dengan baik.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

29.1.2013

Selasa (Minggu 5)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

  1. Pembangunan Masyarakat (2.1 Sosial – Budaya)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Mengenalpasti konsep budaya
  2. Mengenalpasti elemen budaya dalam teks kajian dan menghubungkaitkan dengan budaya setempat dalam kehidupan seharian

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan konsep budaya .

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

29.1.2013

Selasa (Minggu 5)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

30.1.2013

Rabu (Minggu 5)

7.05 -8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

  1. Pembangunan Masyarakat (2.1 Sosial – Budaya)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menghuraikan ciri-ciri budaya yang terkandung dalam teks kajian
  2. Menjelaskan kepentingan budaya dalam konteks kehidupan masyarakat

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan kepentingan budaya dan hubungkaitnya dengan teks kajian

 

 

 

Minggu / Bulan

5/ Januari

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

30.1.2013

Hari

Rabu

Kelas

4S2

Masa

8.15 – 9.45 pagi

Bidang Pelajaran

Bidang 1 : Perkembangan Diri

Nilai

1.5 Nilai Hemah Tinggi

Tajuk

Unit 5 : Berhemah Tinggi, Tinggi Hikmahnya

Objektif

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menyedari kepentingan kesopanan dan kesusilaan dalam hidup
  2. Mengaplikasikan bahasa yang sopan dalam pertuturan

KBKK

Mengaplikasi

Teknik

Penerangan Baca petikan

Bahan Mengajar

Teks dan Rujukan Guru

Aktiviti

Pelajar membaca petikan dan menghafal definisi nilai

Refleksi/Catatan

Pelajar dapat memberitahu perkara yang harus dielakkan untuk mengekalkan hubungan yang harmonis.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK    TUTORIOL            KELAS: 6AK4

TARIKH

HARI

MASA

30.1.2013

Rabu (Minggu 5)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

Soalan Kuiz – Pembangunan Masyarakat

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjawab soalan kuiz aspek pembangunan budaya
  2. Mengenalpasti kekuatan dan kelemahan dalam memahami aspek kajian dengan teks kajian

AKTIVITI


 

  1. Kuiz
  2. Bersoal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar tidak begitu memahami aspek kajian yang ditanya dalam soalan kuiz.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

31.1.2013

Khamis (Minggu 5)

8.15 – 9.45 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

31.1.2013

Khamis (Minggu 5)

8.15 – 9.45 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

  1. Pembangunan Masyarakat (2.2 Sosial – Perpaduan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep perpaduan dan hubungkait dengan teks kajian
  2. Mengenalpasti elemen pemantapan perpaduan masyarakat majmuk

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan pengertian perpaduan dan menghubungkannya dengan teks kajian.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

1.2.2013

Jumaat (Minggu 5)

8.15 – 9.45 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

  1. Pembangunan Masyarakat (2.2 Sosial – Mobiliti Sosial)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep mobility social
  2. Menjelaskan mobiliti sosial dalam pembangunan masyarakat

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Nota

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan pengertian mobility sosial dan menghubungkannya dengan teks kajian.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

1.2.2013

Jumaat (Minggu 5)

10.40- 11.00 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 
Leave a comment

Posted by on February 14, 2013 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: