RSS

RPH Minggu 4

14 Feb

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

21.1.2013

Isnin (Minggu 4)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK    TUTORIOL            KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

21.1.2013

Isnin (Minggu 4)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

  1. Pembangunan Insan (1.4 Nilai Kemanusiaan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menganalisis nilai kemanusiaan yang terdapat dalam masyarakat
  2. Menjelaskan konsep kemanusiaan

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menerangkan definisi dan konsep kemanusiaan . P&P akan disambung pada hari Selasa.

 

 

 

 

Minggu / Bulan

4 / Januari

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

21.1.2013

Hari

Isnin

Kelas

4S2

Masa

12.05 – 12.40 tgh

Bidang Pelajaran

Bidang 1 : Perkembangan Diri

Nilai

  1. Nilai Amanah

Tajuk

Unit 2 : Amanah Pegangan Hidup Kita

Objektif

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

 

  1. Mengaplikasi nilai amanah dalam kehidupan
  2. Menghuraikan maksud amanah

KBKK

Mentafsir

Teknik

Bersoal jawab Perbincangan

Bahan Mengajar

Buku Panduan Guru

Aktiviti

Pelajar diminta membaca petikan dalam teks

Refleksi / Catatan

Pelajar tahu faedah mengamalkan nilai amanah dalam kehidupan. P&P akan disambung pada hari Jumaat.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

22.1.2013

Selasa (Minggu 4)

7.05 – 8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

  1. Pembangunan Insan (1.4 Nilai Kemanusiaan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Mengenalpasti aspek kemanusiaan dan hubungkait dengan sastera dan pembangunan
  2. Menerangkan cirri-ciri kemanusiaan yang ditekankan dalam teks kajian

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan cirri-ciri kemanusiaan dan menghubungkaitkan dengan teks kajian.

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

22.1.2013

Selasa (Minggu 4)

11.30 – 12.40 tgh

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

23.1.2013

Rabu (Minggu 4)

7.05 -8.15 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

  1. Pembangunan Insan (1.4 Nilai Kemanusiaan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menganalisis kepentingan kemanusiaan dalam konteks semasa
  2. Menghubungkaitkan aspek kemanusiaan dalam konteks hubungan dengan reality masyarakat hari ini

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar dapat menjelaskan kepentingan aspek kemanusiaan dalam teks kajian dan reality kehidupan masyarakat.

 

 

 

Minggu / Bulan

4 / Januari

Mata pelajaran

Pendidikan Moral

Tarikh

23.1.2013

Hari

Rabu

Kelas

4S2

Masa

8.15 – 9.45 pagi

Bidang Pelajaran

Bidang 1 : Perkembangan Diri

Nilai

1.3 Nilai Harga Diri

Tajuk

Unit 3 : Remaja Bermatlamat Hidup Cemerlang

Objektif

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menentukan matlamat hidup yang diingini
  2. Mengetahui keburukan perbuatan sumbang
  3. Menyenaraikan kepentingan menjaga maruah diri dalam kehidupan.

KBKK

Menyenaraikan

Teknik

Penerangan Latih tubi

Bahan Mengajar

Buku Panduan Guru

Aktiviti

Pelajar diminta membaca petikan dan membuat aktiviti susulan

Refleksi/Catatan

Pelajar mengetahui kepentingan menjaga maruah diri dalam hidup

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK    TUTORIOL            KELAS: 6AK4

TARIKH

HARI

MASA

23.1.2013

Rabu (Minggu 4)

10.55 – 11.30 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

Soalan Kuiz

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjawab soalan kuiz aspek pembangunan Insan
  2. Mengenalpasti kekuatan dan kelemahan dalam memahami aspek kajian dengan teks kajian

AKTIVITI


 

  1. Kuiz
  2. Bersoal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar tidak begitu memahami aspek kajian yang ditanya dalam soalan kuiz.

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

24.1.2013

Khamis (Minggu 4)

8.15 – 9.45 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

P&P tidak dijalankan kerana Cuti Umum sempena Maulidur Rasul.

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

24.1.2013

Khamis (Minggu 4)

8.15 – 9.45 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

P&P tidak dijalankan kerana Cuti Umum sempena Maulidur Rasul.

 

 

 

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6AK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

25.1.2013

Jumaat (Minggu 4)

8.15 – 9.45 pagi

TAJUK

 

SUB-TAJUK

 

OBJEKTIF

 

 


 

SASTERA DAN PEMBANGUNAN

2 Pembangunan Masyarakat (2.1 Pendidikan)

Di akhir pengajaran diharap pelajar akan dapat :

  1. Menjelaskan konsep pendidikan
  2. Menerangkan kepentingan pendidikan dalam pembangunan masyarakt

AKTIVITI


 

  1. Kuliah
  2. Perbincangan terbuka
  3. Soal jawab

CATATAN / REFLEKSI

Pelajar tahu tentang konsep atau pengertian pendidikan dalam masyarakat

 

 

MATA PELAJARAN: KMK                    KELAS: 6RK4

 

TARIKH

HARI

MASA

 

25.1.2013

Jumaat (Minggu 4)

10.40- 11.00 pagi

TAJUK

SUB-TAJUK

OBJEKTIF

 

 


 

 

AKTIVITI


 

 

CATATAN / REFLEKSI

Sesi P&P belum bermula. Membuat persediaan P&P.

 
Leave a comment

Posted by on February 14, 2013 in Uncategorized

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: